On&On

Bazı musiki eserlerinin sağlam, güçlü ama kararında high fidelity ses sistemlerinden alınanan zevkleriyle, sokakta iyi kulalıklarla alınan zevkleri arasında sağlam farklar oluşuyor. Modern müzik için söyleyebileceğimiz bu önerme genelde "üzerinde etraflıca düşünülmeye gerek olmayan 'anlık' müzikler"i o mobil dinlenime uygun kategorisine alma eğiliminde olsa da, hakikat öyle değil bizce. Yürümenin, koşmanın salt kulaklardaki seslerle motivlendiği birçok an sayabiliriz, vefakat o sayı alelade bir zamanda (programlanmamış bir anda) kulaklıklara çarpan melodinin bizi en yakın kaldırıma oturtup sarsması sayısından hep bir eksik çıkar :) Genel resmi geçip ayrıntıyı görebildik değil mi?
front
Walter Merziger ve Arno Kammermeier ikilisinin oluşturduğu Booka Shade, 2004 yılında sağlam ses getiren Memento debutu ile girdikleri electro ve house sahnelerinde, kendilerine tam manasıyla interdisipliner bir yer edinmekte zorlanmadılar. Debutun çekiciliği, onların Avrupa ve Kuzey Amerika'nın mühim kulüpleri ve festivallerinde boy göstermelerini sağlamakla kalmadı; takipçileri ile sık sık buluşmalarına sebebiyet verecek kadar çok single ve remix yayınlamalarına da vesile oldu. Bilhassa plaktaki "On&On" parçası 2000'li yılların başlarında nedense ana-akım müzik prodüktörleri tarafından yeniden "keşfedilmiş" ve ziyadesiyle "boku çıkarılmış" vokal estetiği vocoder (öncülü için bkz. Kraftwerk) tekniğinin, doğru kullanıldığında nelere kadir olacağını hepimize güler yüzlü bir derinlikle anlatıverir.
booka-shade-dj-kicks
Bu kalabalık üretimden biraz nefes almaya çalışan ikili 2007'de meşhur DJ Kicks serisine dehşet setiyle dahil olur. Yukarda bahsettiğimiz gibi serde interdisiplinerlik var tabi , sette Brigitte Bardot'dan Aphex Twin'e , The Streets'ten Matthew Dear'a kadar uzanıp uzanıp geri gelir Booka Shade. Biz de sette John Carpenter'ın iç büzen "Arrival At The Library" sinin Aphex Twin'in "Alberto Balsam" ına bağlanışının nefaseti eşliğinde en yakın kaldırıma,banka,çime oturup kalakalırız.

anyway...

[...] anyway, the fascinating thing was that I read in national geographic that there are more people alive now than have died in all of human history. in other words, if everyone wanted to play hamlet at once, they couldn't, because there aren't enough skulls! [...]

jonathan safran foer, 2005, extremely loud & incredibly close, penguin

"başın/m belada"

"Trouble's what you're in
In that dress that's as black as my heart on this train
Trouble's what you're in
Trouble
With those lips that's as red as the blood in my veins

Trouble,
You know it,
Trouble,
Soft Target

Trouble's what you're in
Coz it's a long way to London Bridge in them heels babe
Trouble's what you're in
Trouble
coz it's amazing how much one look can reveal

Trouble,
You know it,
Trouble,
Soft Target

Trouble's what you're in
Coz I’ve been waiting for just one look...

Trouble,
You know it,
Trouble,
Soft Target"

daha önce söylemiştim, dikkate almamıştınız: fink