ayın solduğu yer




"rita'nın muazzam gözleri"nden bakışlarını esirgemeyen sevgili dostumuz melonie mercurie'nin haklı isteğini, biraz gecikmeyle de olsa, yerine getiriyoruz; ıraklı udi naseer shamma'nın 1999'da fransa'da kaydettiği the moon fades adlı albümü, mama'nın bir kenarına özenle yerleştiriyoruz.



naseer, farabi'nin 9. yüzyıldaki elyazmalarından yola çıkarak sekiz telli bir ud üretmiş; meğer onu çalar dururmuş. tekniği, hayli modern gibi duyuluyor, gitar performansı gibi tınlıyor.

ud müziği, kimi istisnai örnekler dışında, bağlamaya benzer biçimde, katmanlı olmaktan ziyade hayli lineer bir yapı içinde seyrediyor. çok seslilikten bu denli uzakken yine de hatrı sayılır bir derinliğe vakfolmasının nedenini, aletin sesindeki karakterde aramak lazım; bir de çalanın ruh derinliğinde, herhalde. her nasıl olursa olsun, dipte bir yerlerle bu kadar tatlı bir temas sağlaması, udu mühim bir enstrüman, giderek tinsel bir protez, ruhun en birinci uzantısı haline getiriyor.

3 comments:

mercurie dedi ki...

oleyyyy! şimdi yakaladım ben bunu, bayram hediyesi oldu :) teşekkürler efenim çok mutlu ettiniz beni, mamaya devam, maya devam!

mercurie dedi ki...

Baghdad Night ve Happened At Al-Amiriyya çok fena titrer adamın içinde, aman dikkat.

mercurie dedi ki...

http://fizy.com/s/1agpv6

şimdi ne alaka demeyin ey mamacılar; ben günlerdir bununla yatıp kalkıyorum. ekleyecek yer bulamadım af buyrun buraya ekledim! ama dinleyin, dinletin istedim... müzeyyen senar'ın yirmili yaşları, su gibi! ne olur siz de dinleyin, dinletin...

Yorum Gönder